Follow @chemedya

28 Kasım 2009 Cumartesi

Beşiktaş Şike Teklif Etmiş!


Sergen'in mafya temsilcileri ile yaptığı şike konuşmaları zaman aşımı nedeniyle kapatılmıştı. Zaman aşımı piyangosuna sürekli şerefli ikincilikleri ile övünen Beşiktaş konacak sanırım yeniden. Eski Gençlerbirliği oyuncusu Halil İbrahim Eren Hürriyet Gazetesi'nde şikeyi itiraf etti.

Halil İbrahim 1985-86 sezonunda Beşiktaş'tan takım arkadaşı Zlatko'ya şike teklif edildiğini, kendisinin baskısıyla Zlatko'nun bu teklifi kabul etmediğini söyledi ve ekledi: Ancak diğer takım arkadaşlarım maçı satmıştı. En iyisi ben çok fazla yorum yapmayım ve o bölümü olduğu gibi kopyalayayım. Umarım bu itiraflar sürer. Türk sporunun karanlık yüzü bir an önce aydınlanır.

GENÇLERBİRLİĞİ’nde oynuyordum. Ankara’daki bir Beşiktaş maçı öncesi kampa girdik. Yanılmıyorsam 1985-86 sezonuydu. Beşiktaş'ın teknik direktörü Stankoviç idi. Oda arkadaşım olan Zlatko bana, “Maçı satmam için Beşiktaş bana 15 milyon lira önerdi. Para da Fenerbahçe kalecisi olan Lukovcan’a verilmiş. Maçı sattığım taktirde 15 milyon lirayı Lukovcan’dan alacağım söylendi. İş bu şekilde sağlama alınmış. Ama ben vatandaşım olan Lukovcan’a hiç güvenmiyorum. Sağlam biri değildir. Maçı satsam bile parayı o bana vermez” dedi.
Zlatko ayrıca “Beşiktaş’ın o dönemdeki genel kaptanı Z.A.(Sanırım Zekeriya Alp), maçı sattığımın anlaşılabilmesi için bariz bir penaltı yapmamı istedi. Ama ben orta saha oyuncusuyum. Savunmada oynasam, tamam bu olur, ama ben orta saha oynuyorum, bu penaltıyı nasıl yapacağım” dedi. Ben de, “Yapma Zlatko” dedim. Vazgeçirdim. Zlatko beni dinledi. Harbi oynadı. Zlatko maçtan sonra, “Seni dinledim, parayı almadım. Ama bu parayı bizim takımdan başka oyunculara verdiler” dedi. O sezon Beşiktaş şampiyon oldu.


Not: Bu arada sürekli eleştirdiğim spor medyasını da özellikle tebrik etmem gerek. Atilla Türker, Halil İbrahim'i konuşturarak bence büyük bir gazetecilik başarısına imza atmış.

2 yorum:

vts dedi ki...

Bu ne perhiz ne lahana turşusu. Konuşturmak başarıysa söylenenlerin tutarsızlığını araştırmamak da rezalettir.

Aşağıdaki adresten alıntılıyorum:

1985-86 sezonunda Fenerbahçe'nin kalecisi YAŞAR idi, LUKOVCAN değil!
LUKOVCAN Fenerbahçe'ye 1986-87 sezonunda transfer oldu... Kim mi transfer etti? Fenerbahçe teknik direktörü STANKOVİÇ...!Çünkü 1985-86 şampiyonluğundan sonra Stankoviç Beşiktaş'ı bırakarak eski takımı Fenerbahçe'ye geçti. Yani Lukovcan Stankoviç'e aracılık yaparak Gençlerbirliği futbolcularına bir şike teklifinde bulunmuşsa, bu takımın adı, yani ŞİKE TEKLİFİNDE BULUNAN TAKIMIN ADI: BEŞİKTAŞ DEĞİL FENERBAHÇE OLUR!
Lukovcan'ın Türkiye'de bulunduğu 1986-87 sezonunda BEŞİKTAŞ değil, oldukça tartışmalı bir lig sonunda GALATASARAY şampiyon oldu... Hani o meşhur Malatya, Denizli maçlarının yaşandığı, iğnelerin, Doğan marka otomobillerin bol bol konuşulduğu lig...
Z.A. olarak o haber müsveddesine malzeme edilen ZEKERİYA ALP, Beşiktaş'ın efsane kaptanıdır. Ancak futboldan bihaber olan müzisyenler onun adını bu gibi işlere bulaştıracak kadar cahil ve cüretkâr olabilirler. Zekeriya Alp 1986-87 sezonunda Genel Kaptanlık yaparken çalıştığı teknik direktörün adı MİLOŞ MİLİTUNOVİÇ'tir, Stankoviç değil!


http://www.medyaspor.com/v02/Columnist.aspx?ColumnID=564

erhan dedi ki...

ya bırakın bu işleri lütfen feneri konuşun fenerin açığını böyle şeylerle kapatmayın bir ikincisi seneye bakın eskiye mazi derler geleceğe bakın lütfen