Follow @chemedya

8 Ekim 2009 Perşembe

Kerem Gönlüm'ün Doping Olayı Kapatılacak mı?


Yıllarca masallarla uyutulan bir nesiliz. Özellikle spor camiamız kirlenmiş ülkemizin bir aynası gibi. Kerem Gönlüm'ün doping olayında da sanki yıllardır gördüğümüz bir filmi tekrardan göreceğiz gibi geliyor.

Basketbolu çok ama çok severim. Ancak sadece izlemeyi. Basketbol camiasından ise tiksinirim. Menajerlik yapan hakemler, spikerler, yorumcular mı dersiniz, transferlerde komisyonlar mı dersiniz, baskılar mı dersiniz. Daha bir çok pisliğin döndüğü bir camiadır maalesef.

Kerem Gönlüm'ün doping olayında öncelikle medyada Kaan Kural, Nejat Sayman gibi isimlerin ilginç sessizlikleri dikkat çekici. 3 maymunu oynuyor olmaları benim kendileri hakkındaki düşüncelerimi doğrular nitelikte. Bir diğer basketbol yazarı Yiğiter Uluğ daha önceki yazdımda belirttiğim Efes Pilsen'den nemalanan gazeteciler arasında (yeğeni Anadolu grubunda) olduğu için onu katmıyorum bile. O'nun sessizliği doğal ve duygusal bir sessizlik. Aslında Kaan Kural'ı da anlıyorum Nejat Sayman'ı da. Şişman olanı iflah olmaz bir Fenerbahçe karşıtı. (Burada Nejat Sayman'ın TBF'den maaş aldığını yazmıştım. Ancak kendisinin beyanı bunun yanlış bir bilgi olduğu. Bu konuda kendisinden özür dileyerek düzeltiyorum. Benim için insanların kendi sözleri belgelerden bile daha değerlidir. Nejat Sayman bana gerekli açıklamaları yapmıştır)

Ancak gelen duyumlar bu işin içinde daha büyük pisliklerin döndüğü yönünde. Federasyona yakınlığı ile bilinen www.basketbolseverler.com sitesi ( TBF'nin resmi sitesinde linki var) doping olayı hiç yokmuş gibi davranıyor. Basketbol federasyonu başkanı ise resmi siteden Avrupa Şampiyonasında Kerem'i aradık diyor. Cathine maddesi yasaklanmış bir uyuşturucu madde. Özelliği konsantrasyonu yüksek tutması ve alındığı dozla orantılı olarak sporcuyu dinç tutması. Beyne yorulmadın mesajı yolluyor yani.

Kerem Gönlüm bu maddeyi kullandığı için en az 2 sene ceza almalı. Bu süre içinde Efes Pilsen'in kurallar gereği Kerem'e el altından bile para vermesi yasak. Yakalanırsa yaptırımları var. Bu konununda takipçisi olacağız. Bu yazıyı neden mi yazdım? TBF'nin sitesine girdiğimde iki haber gözüme çarptı. Önce doping konusunda gerekli ceza verilecek deniliyor hemen altında ise Turgay Demirel Avrupa Şampiyonasında Kerem'i aradık diyor. Yani 2010'da Dünya şampiyonası'nda da muhtemelen Kerem'i arayacağız anlamını çıkardım. Verilecek ceza sanırım bu düşünülerek düşük tutulacak gibi görünüyor. Böyle bir durumda da Fenerbahçe'nin sessiz kalması mümkün görünmüyor. şampiyonluğu dopingle çalınmış bir camia ne kadar sessiz kalabilirse O'nlar da o kadar sessiz kalabilir. Ki Aziz Yıldırım direkt bu işle ilgileniyor.

Turgay Demirel'i Galatasaray'da geçirdiği basketbolculuk yıllarından hatırlarım. Federasyon başkanlığı sırasında, ben Haberturk kanalında çalışırken kendisi aleyhine haber yaptığımız işi bizi işten çıkarttırmak için Ufuk Güldemir'i aramasıyla kendisi ve kişiliği hakkında fikir sahibi olmuştum. Bugün gelinen noktada kulağıma bazı yerlere baskı yaptığı ve Kerem hakkında olumsuz haber yapmamaları için istekte bulunduğu bilgileri gelince o günleri hatırlayıverdim.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

n.sayman ve kaan kural ceza açıklandıktan sonra yorum yapacaklar.

Bolat dedi ki...

vay be demek yigiter ulug bile böyle bir adam haa...

aslinda sadece yazdiklarindan tanidigimiz bu nsanlarin altlarindan neler yatiyor böyle...

Unknown dedi ki...

turgay demirel'in yaptıkları sonrasında eminim hiçbir insan şaşırmaz.