Follow @chemedya

5 Kasım 2009 Perşembe

Atatürk Hangi Takımı Tutuyordu?


http://koskorcuk.blogspot.com isimli takip ettiğim blogda bu konuya değinilmiş. 10 Kasım da yaklaşıyor. Şimdi bir sürü gerekli gereksiz insan tv'lere, gazetelere çıkarak Atatürk şu takımlı bu takımlı diyecekler. Herşeyden önce şunu söylemeliyim ki Atatürk'ün hangi takımı tuttuğu umarım daha 100 yıl daha tartışılır. Atatürk'ün unutturulmaya çalışıldığı günümüzde en azından spor severler sahip çıkıyor bu ülkenin önderine.

Gelelim benim fikrime. Bu konuda en kesin bilgiye kimden ulaşırız derken Can abi (Barslan)'ın önerisiyle Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe ile görüşmek üzere randevu aldım ve O'na gittim bundan 3 yıl önce. Şişli civarlarındaki evini minik bir Atatürk müzesi haline getirmişti. Atatürk'ün resimleri, kişisel eşyalarıyla büyüleyici bir yer. Bir de içine o barı koymasaymış...

Her neyse. Ülkü Hanım'a Atatürk Fenerbahçeli dedirteceğimi umuyordum röportajda. Ülkü Adatepe bu konuda bana ilginç bir tepki verdi. "Atatürk'ü lütfen kulüpler üzeri görün. O'na bir kulübün yaftasını yapıştırmayın. Çünkü o hangi takımı tuttuğunun bilinmesini istemezdi" dedi. Kendisine tabi ki sonsuz saygı duydum. Ancak en azından Fenerbahçe'ye sempatisi olup olmadığını öğrenmek istiyorum dedim.

Şöyle devam etti: Atatürk Fenerbahçe'ye sempati duyardı. Ancak bunu hiç açıkça söylemezdi. Bunun yanlış anlaşılacağını düşünürdü. Fenerbahçe'ye sempatisinin en büyük nedeni Fenerbahçe semtine olan aşkıydı. Her fırsatta benim elimden tutar Fenerbahçe semtinde gezdirirdi. ( bu sırada Fenerbahçe semtinde gezerken çekilmiş resimlerini gösteriyor) Orada huzur bulurdu. Sempatisinin nedenin bu olduğunu düşünüyorum.

Konuşmanın genel özeti buydu. Benim için önemli olan şey Atatürk'ün takımlar üstü tutulup bugünün kirli fanatizminin içine katılmaması. Atatürk hangi takımı tutarsa tutsun hepimizin Atatürk'ü. Fenerbahçe'nin, Galatasaray'ın, Beşiktaş'ın, Göztepe'nin, Karşıyaka'nın ve tüm Türkiye'nin Atatürk'ü.

3 yorum:

Gürkut Gürsoy dedi ki...

Sevgili chemedya çok güzel bir aktarım olmuş sağol.
Ancak kimseyi töhmet altında bırakmadan şunu ifade etmek lazım: Ülkü Adatepe 1932 de doğmuş ve Atatürk vefat ettiğinde 6 yaşındadır. Gazi hazretleri'nin son 1 senesini hastalık ve devlet işleriyle çok yoğun geçirdiğini unutmazsak ve bir çocuğun hatırlasa hatırlasa 5-6 yaş civarı bazı şeyleri hatırlaması belki mümkündür. Ancak "Atatürk hangi takımı tuttuğunun bilinmesini istemezdi, Fenerbahçeye sempati duyardı" ... Malesef bunu anlatan Ülkü Adatepe bile olsa gerçekliği sıfırdır. Ülkü hanımın Atatürk sonrası yıllarda başta Saraçoğlu olmak üzere bazı kişilerin Fenerbahçeliliklerini çocukluğunda Gazi Hazretlerinden duymuş gibi hatırlaması çok büyük ihtimaldir.

Chemedya dedi ki...

Zaten bana anlattığı şeylerde hep bana anlatıldığı kadarıyla diye hitap etti. Röportajın tam metni elimde değil maalesef. Ancak kimlerden duyduğunu da isim isim anlattı. Röportajın çıktığı kaynak Fenerbahçe Koşanadam Dergisi.Maalesef elimde hiç dergi kalmadığı için tam metinden kopyalayamadım.

Ahmet Hadi dedi ki...

Çok basit bir soru, kuruluş rengi kırmızı-beyaz olan Ankaragücü'nün, Atatürk'ün kulübü ziyaretinden sonra, renklerini sarı-laciverde döndürmesinin mantıklı bir açıklamasını bilen, Atatürk'ün hangi takıma sempatisi olduğunu da bilir.