Follow @chemedya

2 Eylül 2009 Çarşamba

IFFHS Nedir yahu? Bu Soytarılığı Kim Ciddiye Alıyor?

IFFHS diye bir istatistik kurumu 2000'li yıllardan beri medyanın sık sık yaptığı haberlerle gündeme geliyor. Hemen hemen her ay bu kurum takımlarımızın Dünya klasmanındaki yerini açıklıyor. Bu listeye göre Galatasaray şu an Dünyanın en iyi 11. takımı. Fenerbahçe 40. , Beşiktaş ise 56. sırada. Bu liste son 1 yıldaki mi yoksa son 1 aydaki başarıya göre mi yapılıyor şaşırıp kalıyorum.

Bu kurumu biraz araştırınca kurumun sahibinin Hüsnü Terek isimli Galatasaray kongre üyesi olan bir iş adamı olduğu görülüyor. IFFHS'nin Dünya futbolunu yöneten FIFA ile UEFA ile hiç bir bağı olmadığını en başta söyleyelim.En küçük bir resmi anlam taşımadığını da söyleyelim. Türkiye dışında da ciddiye alındığı bilindiği bir yer olmadığını da ifade edelim.

Bu listeye göre Galatasayar hep inanılmaz şekilde yüksekte. Hatta UEFA kupasını aldığı sene 1. olduğunu da gördük. Şampiyonlar ligi şampiyonu Real Madrid'i bile geçtiler. Gözümüz yok ama bu kadar soytarılığa da gülmeden geçemiyorum. Bugün de Galatasaray'ı 11. ilan etmişler. Galatasaray ile hemen hemen aynı sayıda maç oynayan ve aynı sayıda galibiyet alan Fenerbahçe 40. Şimdi adama sormazlar mı. Geçen sene Fenerbahçe Galatasaray'ın üzerinde tamamladı ligi, geçen sene Fenerbahçe kupada final oynadı,bu sene Süper kupayı kazandı. Bu sene de aynı puanla ve avarajla ikinci.

Sayın Hüsnü Terek siz bizi geri zekalı mı sanıyorsunuz. Hadi Hüsnü Terek bizi geri zekalı sanıyor. Spor medyası bizi ne sanıyor? Yeter artık bu saçmalıklardan gına geldi. İşte Ali Sami Alkış'tan bir IFFHS yazısı.

Geçenlerde‚ Hüsnü Terek aradi... Bu IFFHS‚ yani Uluslararasi Futbol Tarihçileri ve Istatistikçileri Federasyonunun Türkiye temsilcisi... Benim‚ bu yazida da tekrarladigim gibi; bir televizyonda bu kurulustan Uyduruk diye sözetmemden rahatsiz olmus... Uyduruk olmadiklarini ispat etmek için‚ açiklama yapmak istedi! Hüsnü Terek; benim de bir kitabimi yayinlayan Altin Kitaplarin ortaklarindan biri... Eski Istanbul efendisi görünümünde‚ seçkin bir kisi... Sıkı‚ koyu‚ yogun bir G.Sarayli... Bu yüzden olacak; F.Bahçeyi dünyada 200 bilmem kaçinci göstermekten‚ özel zevk aliyor olmali... Afedersiniz; G.Antepi ilk 100 içine alip‚ F.Bahçeyi olabildigince geriye atmanin baska bir izahi var mi? G.Antep elbette basarili... Ama F.Bahçe de lider arkadas! Nasil oluyor da bu kadar gerisine düsüyor? Bu iste bir kasit yoksa‚ mutlaka bir yanlis var... Hangisi? Yoksa ikisi birden mi? Hüsnü Tereke Gel bunlari açikla dedik... Beni ikna ederse‚ Afedersiniz demeyi ve gerçekleri okuyucularla paylasmayi biliriz. Ama Ikna olmasam bile; en azindan senin açiklamalarini yayinlariz dedik. Daha ne yapalim? Geçen Pazartesi gazeteye gelecekti... Saat 14.00te randevumuz vardi. Ancak dünyada ya da Avrupada‚ IFFHSnin degerlendirmelerini yayinlayan gazetelerden örnekler getirmesini sart kostuk. Bu noktada duraladi.... Düsündü‚ düsündü; Valla dedi‚ Kicker dergisinde bir defa yayinlandigini hatirliyorum ama‚ kimbilir nerededir. Bulabilir miyim‚ bilmem diye devam etti. Düsünebiliyor musunuz; topu topu bir tane söyleyebiliyorlar... Onun da nerde oldugunu bilmiyorlar! Ben de Uluslararasi oldugunu söylediginiz koca bir kurulusun gazete kupürleri olmadan bu is olmaz... Kupürsüz gelmeyin dedim. Gelmediler... Herseyden evvel; randevuya gelmemek‚ centilmenlik kurallarina aykiri... Ama gelmemenizin bir önemli faydasi; IFFHSnin nasil kof bir kurulus oldugunun bir kez daha onanmasina yaradi!

3 yorum:

hüsnü terek dedi ki...

sevgili kardesim,
tanimadigin insanlari karalayan yazilar yazmak cok kolay.önce bir seyleri arastirip sonra yazmani dilerdim.ali sami alkis adli kisi tanidigim hatta tercüman gazetesinde birlikte maclara gittigim biri.kitabini da ona jest olsun diye yayinladim.bu adi gecen yazidan yayinlanmadan once haberim yoktu.yani randevu filan verilmedi.benim yaptigim isleri kimseye begendirmeye veya hesap vermeye niyetim yok.zaten bu kurulusun arastirmalari halen sayfa sayfa tüm gazetelerimizde cikiyor.sanirim tanimayan bir a.sami bir siz kalmissiniz.saygilarimla
husnu terek

Chemedya dedi ki...

Hüsnü Bey ben sizi gayet iyi araştırdım.Hatta yıllar öncesinden araştırmıştım da diyebilirdim.Maalesef bu istatistik kurumunun gayrı ciddi olduğunu düşünüyorum. Zaman zaman öyle çelişkilerle dolu ve öyle taraflı geliyor ki. Ben de taraflı bir insanım ve bunu çok açıkça belirtiyorum. Ancak 12 senelik gazetecilik yaşamımda yani mesleğimi yaparken tarafsızlığım herşeyden önce gelir.Yanıtınız için teşekkür ederim. Nasılsa birgün karşılaşırız ve karşılıklı olarak çelişkileri konuşabiliriz.

hüsnü terek dedi ki...

Sevgili Ercanlar,
cevabiniza tesekkür ediyorum.Son olarak kendimi ifade etmek istiyorum.1976 senesi,milli takim perisan,kulüplerimiz avrupa da hic yok.ben tercüman gazetesinde normal isimin disinda yazilar yaziyorum ve bana böyle bir teklif geldi.uluslararasi bir futbol istatistik kurulusu kuruyoruz diye.aslinda önce teklif Teyfik Ünsi agabeyime geldi.o da beni önerdi.ben böylece 33 yil önce istatistik calismalari yolladim.yillar sonra galatasaray ön plana cikinca nedense iffhs uyduruk oldu ve ben hedef tahtasi oldum.galatasaray ile ilgim sayin dervall ile cok önceden tanismamizdan kaynaklandi.bu dönemin sahitleri fatih terim,mustafa denizli,zamanin spor müdürüm atilla gökce dir.bunun disinda kulüple alakam yok.olmadi,üyesi degilim.sizin de mutlaka bildiginiz gibi 1964 ten beri istanbulspor luyum.1970 lerden beri 2.lig, 3.lig ve terfi liginde yöneticilik yaptim.4 yili baskan olmak üzere 25 yil toplam hizmetim var.halen yönetim kurulu üyesiyim.ve istanbulsporlu olmaktan seref duyuyorum.kemal belgin,necati ve gürcan bilgic,cemal alkan,necmi tanyolac,hincal uluc gibi dost ve agabeylerim beni duyunca hemen istanbulspor konusunu acarlar.
kurulusun gayri ciddi olmasi tartismaya acik bir konu.ama bilgisayarin olmadigi yillarda bu türlü bilgileri bulup yayinlamak bence önemli bir hizmetti.hala bu bilgiler referans aliniyor.lütfen siteye girin ve konulari görün,bir kez daha degerlendirin ve bu insanlar hic bir karsilik almadan bu kadar emegi neden verdiler,ne olur bir düsünün.
ayrica kurulusun kriterleri belli puanlama sartlari sitede var.bu kriterlere göre degerlendirme yapiliyor.size göre bu insanlar herhalde hüsnü terek galatasarayli onun icin bunu birinci secelim demis olabilirler mi?veya hakan sükür dünyanin en golcusu oldugunda benim bunda bir katkim olabilir mi?
türk takimlarini tanitmak,tarihi arastirmak icin gösterdigim cabalar maalesef bu noktaya geldi ve yillar sonra sizin yaziniz benim cevap verdigim tek elestri oldu.bir kez de sayin aziz yildirimi istanbul lisesinde konuk olarak agirlarken bu konu kisaca gündeme gelmisti.sabriniz icin tesekkür eder,sevgi ve saygilar sunarim
hüsnü terek