Follow @chemedya

8 Aralık 2009 Salı

Vatan Spor Servisi Bu Panik Neden?


Aziz Yıldırım'ın federasyonu hedef alan açıklamalarının ardından Vatan Gazetesi Spor Servisi yememiş içmemiş kendilerince bir hakem hataları listesi yayınlamışlar.

Fenerbahçe lehine yapılan hatalarda Fenerbahçe aleyhine olanları da kaynatıp güzel bir demogoji yapmışlar. Fenerbahçe lehine 13 hata yapılmış bakın nelermiş:

  1. İki tarafa da hatalı ofsaytlar var. (Fenerbahçe'nin yüzde yüzlük 2 golü kesilmiş) Orta hakem Bülent Yıldırım ise skor 1-0’ken Vederson’un Fatih’i çekmesinde Denizli’nin penaltısını vermedi. Son dakikada Güiza’nın golü gelmese skor tartışılabilirdi.( Keşke şu Guiza'nın kendi yarı sahasından çıkıp gole gittiği pozisyonun ofsaytla kesildiğini de yazsaydınız.Fatih'in kendini yere attığı pozisyona penaltı demişsiniz Guiza'nın kabak gibi kendi alanından çıktığı pozisyona ofsayt verilmesini atlamışsınız. Aşağıdaki resimde yuvarlak içine alınan isim Kazım. Top sağ taraftarki Guiza'ya atılıyor ve hakem ofsayt veriyor!))
  2. Hayrettin’in Deivid’i arkadan itmesinde Mustafa Kamil Abitoğlu’nun ’devam’ kararı tartışılır. (Zaten o penaltının verilmemesini de ancak Erman Toroğlu ve vatan spor servisi tartışırdı) Asıl tartışma yaratan ise Kazım’ın 70’te 1-0’ı sağlayan golünnün ofsayt olmasıydı. Maç orada koptu.(Maç Fenerbahçe'nin verilmeyen penaltısında kopmamış. Ofsayttan attığı golde kopmuş! Roberto Carlos'un vuruşunun elle kesilmesi de atlanmış, Kazım'a verilmeyen penaltı da atlanmış)
  3. SUAT Arslanboğa gergin maçın altından kalkamadı. Kendini iten Emre’ye sarı vermedi. Sonra 8’de Emre’ye ucuz bir sarı gösterdi. Eğer ilkini verse Fener 82 dakika 10 kişi oynayacaktı.(Vatan Spor servisine göre vermediği sarı kart hata ama verdiği ucuz sarı kart hata değil. Bu maçta Diyarbakırsporluların çok sert oyununa ve Suat Arslanboğa'nın en az 4-5 pozisyonda Diyarbakırsporlulara sarı kart verilmeyişi yazılmamış. Bizim arşiv sağlam. Vatan Gazetesi kendini kandırabilir ancak)
  4. F.Bahçe-Manisa (2-1) TOLGA Özkalfa ve yardımcıları tabelayı değiştirdi. Maç 0-0 devam ederken 59’da Bekir, Ergin’i 18 içinde düşürdü. Hem kırmızı hem penaltı gerekiyordu. İkisi de olmadı. Ardından Kemal’e kalkan saçma bayrakla Manisa’nın golü güme gitti. Emre ile kavga eden Eren’i 15 dakika kala atmadı. ( Ama bu maçta Emre'ye kırmızı kart veren hakem Emre'yi tahrik eden ve koşarken dirsek atan Nizammettin'i es geçmesine hiç değinilmemiş. Kemal'e kalkan saçma bayrak dedikleri pozisyonda Kemal top ayaktan çıktığı anda ofsaytta.Nasılsa biz Türküz hafızamız zayıftır değil mi? Ayrıca Simpson'a verilmeyen kırmızı kartta yazılmamış haberde)
  5. Bursa-F.Bahçe (1-2) DENİZ Çoban değil de maçın hakemi Cüneyt Çakır olsa ilk yarıda Yenal’a sert giren ve ardından ’alkış’ yapan Lugano (Lugano hakeme alkış yapmıyor. Hakem kendisine kart göstermeden önce kendini yere attığı için rakibi alkışlıyor sonra kart görüyor. Bir Erman Toroğlu yalanı daha Vatan Spor Servisine malzeme olmuş), hakemi bir dövmedikleri kalan Alex ve Mehmet Topuz kesin atılmıştı. 6 Fenerli sarı gördü ama kırmızıdan yırttı. (Hakemin Fenerbahçelileri verdiği kararlarla nasıl çıldırttığından bahsetmemişler.Normaldir. Adı üzerinde Vatan Gazetesi.Bursasporlu Volkan Şen topu 1 metre dışarıdan çeviriyor. Devam diyor hakem. Şans eseri gol olmuyor)
  6. F.Bahçe-İst.BŞB (1-0) İKİNCİ yarıda 71 ile 74’te Tum’a Alpaslan Dedeş’in kaldırdığı iki hatalı ofsayt bayrağı var. (Yaptıkları matematikte Fenerbahçe'nin lehine olan hatalar aleyhine olanları geçecek ya. Zorlamışlarda zorlamışlar mübarek insanlar. Bu maçta emin olun Fenerbahçe aleyhine hiç hatalı ofsayt kalkmadı! Kazım'a arkadan yapılan harakete verilmeyen penaltı ise hiç önemli değil. Yazmaya bile gerek yok. )
  7. Antalya-F.Bahçe (1-2) MUSTAFA Emre Eyisoy, 1-1’ken 40’ta Sedat’ın gollük atağını hatalı bayrakla kesti. Aynı Eyisoy benzer atakta Semih’in son dakika golünü verince tartışma çıktı. Kaleci Polat’ın 78’de Uğur’a yaptığı bariz penaltı ise güme gitti. (Allah Allah. Fenerbahçe aleyhine hataları vereceğiz derken yine hatlar karışmış. Fenerbahçe aleyhine verilmeyen penaltıyı yazmışlar. Bunların matematik anlayışı bu demek ki. Eşitliği sağlamak için denklemin diğer tarafına geçiriyorlar. Ayrıca bu maçtan sonra ofsayt tartışması falan yaşanmadı)


Bunlar Fenerbahçe lehine(!) hataymış. Güleyim mi ağlayamadım bilemedim.

Bir de Fenerbahçe aleyhine olan hatalara bakalım.

  1. F.Bahçe-G.Birliği (3-0) KUDDUSİ Müftüoğlu’nun tek bombası 74’te gole giden Güiza’yı arkadan çeken İlhan’a 2. sarıdan kırmızıyı göstermemesiydi...( Ne var ki bunda kızacak? Bir kırmızı vermemiş sadece)
  2. F.Bahçe-G.Saray (3-1) MAÇ öncesi yardımcı Tarık Ongun’un başı yarıldı. 10’da Alex’in golünde Carlos ofsayttı. Ancak 53’te Alex’e penaltı yapan Leo Franco’yu Bünyamin Gezer oyundan atmayı unuttu. Yine Kazım’a G.Zan ve Servet’in bir dayak atmadığı kaldı, Gezer faulleri vermedi. (Vederson'un çizgiden çıkardığı ve ağlara giden topta çıkmamıştı. Bunu da ben eklemiş olayım.)
  3. Kayseri-F.Bahçe (1-1) TOLGA Özkalfa, 71’de Carlos’un Cangele’yi çekmesinde tartışmalı bir penaltı verdi. Aziz Yıldırım, haklı olarak son Eskişehir maçında o çekmenin daha ağırlarına penaltı verilmediğini savundu. Skor tartışmalı hale geldi.
  4. Beşiktaş-F.Bahçe (3-0) FIRAT Aydınus maçın 20. dakikasında Gökhan Gönül’e İbrahim Üzülmez’in yaptığı %100 penaltıyı vermedi. F.Bahçe öne geçse skor çok farklı olabilirdi. Sonrasında da 2. yarıda Beşiktaş 3 farka giderken 3. gol ofsayttı.
  5. F.Bahçe-Kasımpaşa (1-3) ŞAHİN’İN 3. golü yarım metre ofsayttı. Fenerliler son dakikada Semih Şentürk’e Barış’ın hareketinin penaltı olduğunu savundu.. (Sadece Fenerbahçeliler savunmadı. Eski hakem hocaları da penaltı ve kırmızı kart dedi -Erman Toroğlu hariç doğal olarak-)
  6. Eskişehir-F.Bahçe (2-1) ADEM Sarı’nın 62’deki golü öncesinde Youla’nın Bilica’ya yaptığı hareket faul tartışması yarattı. Pozisyonda ’faul yok’ diyenler de çok. Ancak Abitoğlu, 12. dakikada Lugano’nun El Saka tarafından çekilmesinde penaltıyı ’es’ geçti, dengeleri bozdu.(Bilica'nın pozisyonuna faul değil diyen çokmuş. Gazetenin spor müdür yardımcısı maçları Ali Sami Yen tribünlerinden izlediği için orada muhtemelen çok kişi faul değildir diyordur. Bu nedenle buradaki "çok" sıfatını gayet iyi anlayabiliyorum -Erman Toroğlu faul değil dedi. Gerçekten de çok şaşırdık- Bunun yanı sıra matematiğiniz tutsun diye bir de Bilica'nın düşürülmesini atlamışsınız)

Öncelikle böyle alaycı bir dil kullandığım için özür dilerim ama bu gazetenin panik halinde bu şekilde saçmalamasıyla alay edilmez de ne yapılır?

8 yorum:

mozlu dedi ki...

Milliyet, fotomac, sabah, vatan, maraton gibi yanlı haber yapan, rengini sürekli belli eden kalitesiz ve daha bir çok başka "şey"siz yayın organlarının muhbirlerinin (muhabir değil muhbir) pişkin pişkin soru sormalarını ise sindiremiyorum.

http://sporingen.blogspot.com/2009/12/nasl-konustu-aykut-kocaman-kocaman.html

todor dedi ki...

Dün dü galiba, Feridin Niğdelioğlu kendi kelepçeli fantazilerini yayınlamıştı. Bu gazeteye batan ciddi birşey var ya, çıkar kokusu yakında.

gazi dedi ki...

Uğur Vardan yönetimindeki Radikal spor servisinin refleksleri daha iyiymiş. Dünkü haber başlığı: "Aziz başkan hakemlere kızdı ama..."
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalHaberDetay&ArticleID=967819&Date=07.12.2009&CategoryID=103
Ntvspor'daki Spor Servisi programında konu aynen gündeme taşındı. Bu asisti kaçırmak olmazdı.

Ahmet Ercanlar dedi ki...

Sonuçta bu yazıyı yazarken beni şaşırtan şey bu kadar panik içinde bunu yapmaları. Aziz Yıldırım'a yanıt vereceğiz derdine düşüp gerçek yüzlerini göstermişler.

Kaan İsmail dedi ki...

hocam zaten hakem hatalari hep fenerin aleyhine hic fenerin lehine karar verilmedi.Saracoglundaki macta tribunlerin hic bi sucu yoktu zaten keitaya suyu galatasarylilar atti, kavgada da bilica niye ceza aldi suclu ardaydi.evet goruyoruzki fenerbahce mukemmel bi camia ve her zaman haklidir haksiz olsa bile sebepleri vardir kesin(bknz senin cumlen: hakemi bir dövmedikleri kalan Alex ve Mehmet Topuz kesin atılmıştı. 6 Fenerli sarı gördü ama kırmızıdan yırttı. (Hakemin Fenerbahçelileri verdiği kararlarla nasıl çıldırttığından bahsetmemişler.) her zaman fener hakli galatasaray haksiz soyle boyle.
medya galatasarayli federasyon galatasarayli. kazim ve santos yenildikleri gece disarda. klup bile savunmuyo ama sana gore gene medya suclu. fenerbahce her zaman mukemmeldir.
cizdiginiz profil budur.iyi aksamlar.

Ahmet Ercanlar dedi ki...

Sevgili Kaan ismail.
Öyle bir profil çizmediğimi daha 3-4 yazı önceki yazılarımı okursanız anlarsınız. İğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batırmalıyız. Fenerbahçe yönetimini de futbolcularını da eleştiririm yazılarımda. Bu haber gerçekten de bir denge unsuru yaratmak için yapılmış bir haber. Yani lehine ve aleyhine hatalar eşit çıksın diye ıkınmışlarda ıkınmışlar. Vatan Gazetesi'nin görevi bu mu? Denge unsuru sağlamak mı? Madem siz öyle diyorsunuz bu da sizin haberinizin karşı tezi. vatan gazetesi'nin böyle bir telaşa girmesine gerek yok. Onlar iktidardaki Fenerbahçe partisinin muhalifi görevindeki bir gazete değil. Onlar işlerini yapsınlar bizde böyle şeyler yazmak zorunda kalmayalım. Bakın burada bir sürü resimler koydum. Bazı şeyleri hatırlattım "taraflı bir gözle" Oysa Vatan Gazetesi benim bu yazdıklarımı görmemezlikten gelmiş. Yani taraflı bir gözle yapmışlar haberi.
Sizce bir blog sahibi olarak benim mi tarafsızlığım önemli yoksa bir "kitle" gazetesi olan Vatan mı tarafsız olmak zorunda?

Adsız dedi ki...

Komik ötesi.Galatasaray-Manisa-Ts-A.gücü-D.bakır-Bursa-Antalya-Sivas bu maçların hepsi maçların kırılma anları hepside fb lehine

Ahmet Ercanlar dedi ki...

Fanatik gözlüğünü çıkartıp izlerseniz hiçte Fenerbahçe lehine olmadığını görürsünüz. Gerçi sizin değil de medyadaki insanların bu gözlüklerini çıkarması daha doğru olur. Siz taraftarsınız. Medyadaki insanın böyle düşünmesi sakat.