Follow @chemedya

24 Kasım 2009 Salı

Birileri Bizimle "Nalga" mı Geçiyor?


Radyospor’da Özgür Sancar’la Spor Kazanı programına katılan Cansun, Cemal Nalga olayının G.Saray’a yapılmış bir komplo olabileceğini öne sürdü. Cansun, " Bu komployu Galatsaray'ın rakipleri, Fenerbahçe'de yapmış olabilir" dedi.


Bugün yayınlanan gazetelerde yer alan bir demeç bu. Devamı da var ama bu blogta çok fazla saçmalıklar okumanızı istemediğimden dolayı bu kısmını aldım sadece. Mehmet Cansun, Galatasaray Başkanlığı yapmış bir isim. Yani söylediklerinin ciddi olması ve ciddiye alınması gerekir. Kahvehanede konuşulan şekilde konuşmaması gereken sorumlulukları olan bir isim.

Önce kısaca kendisini tanıtayım. 90'lı yıllarda Galatasaray yönetiminde yer almış medyada sürekli demeçleri yer almış bugünün çirkin futbol ortamının mimarlarından olan bir isim. Daha sonra Galatasaray yönetiminden ayrılmasının ardından işleri pekte iyi gitmiyor Mehmet Cansun'un. Sonra yine Galatasaray'ın kötü gidişiyle gündeme geliyor ve kendini bir anda Galatasaray başkanı olarak buluyor. O dönem Mehmet Cansun'un şirketine icra memurları sürekli gelip gidiyor. İşleri iflas halinde. Bu kötü dönemden kurtulmak için Galatasaray Başkanlığı Cansun'un can simidi oluyor. Haluk Ulusoy'dan kaymaklı bir reklam ihalesi alıyor. Türkiye liginin bütün statlarının reklam satış hakkı Cansun'un Saadettin Saran ile ortağı olduğu şirkete veriliyor uzun süreli olarak. Bir anda işleri düzeliveriyor Cansun'un ve Galatasaray'la da işi bitiyor doğal olarak.

Türk Futbolunda hiçbir şey vermeden sürekli alanlar listesinin en tepesindeki isimlerden biri olan Mehmet Cansun bir anda yine ortaya çıkıyor ve Cemal Nalga olayının bir komplo olduğunu ileri sürüyor. Hatta bu komployu Fenerbahçeliler bile yapmış olabilirmiş. Milliyet Gazetesi'de bu açıklamayı ciddiye alıp "Fenerbahçe'ye şok suçlama" başlığıyla verebiliyor. Bilmiyorum yorum yapmaya gerek var mı? Acaba daha neler duyacağız, neler göreceğiz bu ülkede.

27 yorum:

Arkhe dedi ki...

Herhalde yine işler kötü gidiyor ve başkan adayı olmak istiyor.

Adsız dedi ki...

Yahu bu dürüst insan Cansın'ın bi gemisi vardı,stad getiriyordu ülkeye.
Haberi olan var mı gemideki staddan,battı mı yoksa yolda mı hala???

todor dedi ki...

Andropoz dan mı? Alzheimer mı? Akut kronik eziklik mi? Paranoyaklık mı?. Seçmece bunlar yaa, 6S yöneticisi olurken özel bir seçme yapılıyor herhalde. Allah akıl sağlığı versin sana.

todor dedi ki...

1953 ve 58 de yaptıkları benzer vukuatları da bugün okuyunca insan anlıyorki hile, şaibe adamların kanlarında var. Ha Cansun sen acil tedavi ol, bu kafayla adam öldürsen cezai ehliyetin olmaz.

ben buradayim dedi ki...

Uyuyamadım, kalktım. Sağı solu karıştırırken senin de olaya değindiğini gördüm. Lafontaine gene konuşturmuş ve ne olarak konuşturduğunu bulamadım. Ama todor'un dedikleri doğru galiba. Karışık pide gibi, hepsinden mevcut. Gerçi belki küçükken başını sehpanın köşesine filan da çarpmış olabilir. Veya Arkhe'nin dediği gibi ''GS başkanlığı gelmiş'' de olabilir. Neyse, gecenin bir vakti işte...

Chemedya dedi ki...

Blogumun Galatasaraylı okurları çok kızıyor Fenerbahçeli olmama ama ne yapalım. Ekmek Galatasaray'dan çıkıyor. Galatasaraylı olsam ne yazardım? Aylardır konuşan Fenerbahçeli yönetici hatırlamıyorum. Yüzlerini unuttuk:)

Rosso Relativo dedi ki...

polat diyemese de cansun konuştu adamlar bunu bile FENERE bağladılar bu nasıl bi şizofrenidir ki?

ben buradayim dedi ki...

Ali Şen çıkıp da ''Beşiktaş'a yenilmemizin asıl nedeni Galatasaray'' dese yok hakemleri satın aldılar, yok en hakiki komplo işte bu, yok onların büyücüleri var filan falan diye zırvalasa ve tanıdıklar/arkadaşlar ve ötekiler ''Ya ne demiş sizin eski başkan'' filan diye cümleye girseler kesin yerin dibine girerim doğrusu.
Ki eminim renk körü olmayanlar da çok fena utanıyorlardır.

Ümit dedi ki...

ahmet ercanlar aşağıdaki yorumlardan birinde küfür ya da hakaret olmadan tartışabilmenin güzel olduğunu söylemiştin. ancak görüyorum ki fenerbahçeliler yorum yaparken hiç de saygı çerçevesinde şeyler yazmıyorlar. blogun yöneticisi olarak böyle yorumları yayınlamak zorunda olduğunu düşünmüyorum.

madem adaletlisin, madem küfür ve hakaretin karşısındasın o zaman bu konularda bari renksiz ol.

Chemedya dedi ki...

Sevgili Ümit küfür bu yorumların hangisinde var? Ben göremedim. gözümden kaçan birşey mi var?

Ümit dedi ki...

ahmet ercanlar benim mesajımı bi kere daha okursan küfür ya da hakaret demişim. küfür etmeden hakaret etmek serbest mi?

Chemedya dedi ki...

Sevgili Ümit,
Mehmet Cansun'un dünkü açıklamaları gerçekten de ciddiye alınacak şeyler değildi. Hatta bugünkü GS divanında da bayağı tartışmaya yol açacaktır. Bu açıklamaya karşılık FB resmi sitesinden "akıl tutulması" başlığıyla bir yazı yazıldı. Burada yazılanlarla paralel. Bizim bu tarz insanlara saygı göstermememiz gerekir. Siz de bir Galatasaraylı olarak yıllardır sizin sırtınızdan lüks bir yaşam süren ve sizin duygularınızı kullanan bu insanlara saygı duymamalısınız bana göre. 12 milyon dolar verdikleri stat projesinin ne olduğunu sormalısınız, iflas etmişken GS başkanı olup nasıl da federasyondan ihaleler alıp kurtulduğunu sormalısınız. Aynı şeyleri Fenerbahçe kendi yöneticilerine , Beşiktaşlılar da kendi yöneticilerine yapmalı. Emin ol bu insan senin sevdiğin kadar sevmiyor Galatasaray'ı.

Rosso Relativo dedi ki...

mehmet cansun bu garip ve akıl sağlığı yönünden iler tutar yanı olmayan açıklamalarıyla saygıyı hakediyor mu acaba? ben galatasaraylı olsam bu açıklamadan sonra utancımdan bakamazdım fenerbahceli arkadaşlarımın yüzüne... bu fenerbahceyi yermekten ziyade yüceltmekte oluyo bi nevi... adam fenerbahce bizi içerden yönetiyor demeye getiriyor farkında değil! zaten ona küfür veya hakaret etmek onunla aynı kefede oturmaktır. ne kadar ilginç ki purosuyla futbolcu sırtı sıvazlamaktan başka bişey yapmamış olsada zamanında, bir eski başkan olarak, galatasaray adına konuşuyor aynı zamanda bu insan?

Ümit dedi ki...

ahmet ercanlar zannedersem sen okuduğunu anlamıyorsun. ben sana eleştirme demiyorum sadece hakarete varan yorumları yayınlamak zorunda mısın diyorum sen bana gs nin durumunu anlatıyorsun. benim sorum seninle alakalı gs ya da fb ile değil. dersen ki ben sadce küfürlü yorumları yayınlamam içeriğinde hakaret olursa yayınların eyvallah.

sorumu bir kere daha soruyorum küfür etmeden hakaret serbest mi???

Chemedya dedi ki...

Küçükken ateşli bir hastalık geçirmişim o nedenle okuduğumu anlayamıyorum.:) Böyle diyeyim bari sizi memnun edecekse... Burada hakaret dediğiniz şeyler; Cansun'un ne kadar saçmaladığını anlatan "şizofreni", "paranoyaklık" , "zırvalamak" gibi mecazi anlamda kullanılan ve durumun saçmalığını anlatan kelimeler ise sizinle anlaşamayız. Bu kelimeleri sadece burada değil medyadaki köşe yazılarında, ya da çok bilimsel yazılar yazan sporla ilgili sitelerde dahi okuyabilirsiniz. Bunlar dilimizde sıkça kullanılan kelimelerdir. Kusura bakmayın ateşli hastalığım nedeniyle bu kadar algılayabilip sizi bu kadar yanıtlayabildim. Muhtemelen ben yine anlayamamışımdır:)

todor dedi ki...

Adam kendi takımının yaptığı çirkinliği, bir çok aklı başında Galatasaray'lı gibi eleştirmek yerine, tam da bir ruh sağlığı yerinde olmayan insan gibi (paranoyak, şizofren, hakaret ya) Fenerbahçe'den buluyor. Bu tersi olsa her Galatasarylıyı nasıl kızdırırsa, bizi de kızdırıyor, biz de küfür etmeden tepkimizi dile getiriyoruz. Bu sana dokunuyorsa cidden yapabileceğimiz bir şey yok.

ben buradayim dedi ki...

Ayrıca sadece böyle zırvalıklar kızdırmıyor bizleri sıkı GS'li arkadaşım. Birilerinin çıkıp ''GS Türkiye'dir'' demesi de kızdırıyor epeyice.

Şimdi aynen söylendiği gibi anlasak Fenerbahçe Japonya'mı, Bursaspor Belçika mı, Beşiktaş Almanya'mı, Trabzonspor Gürcistan mı, ne bileyim diğer takımlar neresi? Yani GS haricindekiler bu topraklardan değil mi? Sizin başkan mı karar veriyor buna?

Yok diğer takımları aşağılamak için söylendi bu cümle desek, ''Sen kimsin birader'' diye sormazlar mı adama? Biz Türkiye'yiz siz hiç bir bok değilsiniz mi demek istiyor, nedir anlamı?

Veya tribünlere söylendi desek, ha o zaman da bu gaz-gazın etkisiyle stadlarda, salonlarda yaşanan olaylara tanık oluyoruz hep beraber ve kazanmak adına her şey bir anda mübah oluyor, öyle mi?

Ve ardından çıkıp eski bir başkan böyle bir şey söyleyince de o zaman çocuğun adını koymak lazım! İstersen zırvalamak de, alzheimer de, andropoz de, şizofreni de, ama ne olur böyle bir olayı kollamak için yok Fenerbahçeliler şöyle, yok onlar zaten böyle filan diye hiç uğraşma.

Ümit dedi ki...

Galtasaray Türkiye sözü sizi kzıdırıyorsa Fernebahçe Cumhuriyeti de bizi kızdırıyor.

BEn kendi takımımı eleştirmiyor değilim.Todor arkadaşım hakaret türk dil kurumuna göre Küçültücü söz veya davranış olarak tanımlanmış. yani biri gerçekten hastaysa ve ona paranoyak dersen bu hakaret değildir. ama ortada böyle bir durum yoksa ve sen onu küçümsemek için söylüyorsan bu hakarettir.

Galatasaray'ın yaptığı hatadır. Ancak bunalrın kanında vr demeden önce madem 50'li yıllara kadar gittik. Açın fenerbahçe'nin beşiktaşı şampiyon yapmak için 51 yılında lisanssız futbolcularla çıktıları maçları da okuyun.

Fenerbahçe ne kadar temizse Galatasaray da o kadar temizdir.

todor dedi ki...

Ben hakaret ettiğimi düşünmüyorum ama siz öyle düşünüyorsanız varsın hakaret ettim olsun.
Hatta şöyle söyliyeyim, ayağına taş dokunsa Fenerbahçe'den bulan zihniyetin eğer bunu inanarak söylüyorsa acilen ruh ve sinir hastalıklarına bakan bir birime görünmesi gerekir aksi taktirde bunu söyleyen kışkırtıcıdır, art niyetlidir ve halk arasında bilinen şekliyle eziktir...

todor dedi ki...

Bu arada eğer bir camianın tümüne hakaret etmek isteseydim, deminki postta söylediğim herşeyi tüm Galatasary'lılara söylerdim. Benim lafım açıkca ve doğrudan Mehmet Cansun'a ve onun gibi düşünenlere.

Unknown dedi ki...

bir babayigit fenerli ciksin da soylesin o zaman bizim de genimiz de sahtekarlik var biz de sahtekariz diye.http://www.tercuman.com.tr/v1/yazaryazi.asp?id=142

Chemedya dedi ki...

Kaan İsmail Galatasaray'ın sahtekarlığınıu böyle mi kapatacaksınız? Yani 58 yıl önce olan birşeyle mi nalga olayını kapatacağız? Bu ülkede kendi üstündeki pisliği temizlemek için başkalarına saldırmak mı gerekiyor illa?

Unknown dedi ki...

benim amacim bu olayi kapatmak veya baskasi da yapti biz sucsusuz demek degil tabiki de.Ancak bir hazirlik maci sirasinda cikmis munferit bir olaydan dolayi tum Galatasaray camiasini sahtekarlikla suclayip genlerinde var denilmesi pek akla mantiga sigan bir olay gibi gelmiyor.Hani o hakaretleri etmeden once insan bir dusunmeli.
Ahmer Ercanlar, Bu ülkede kendi üstündeki pisliği temizlemek için başkalarına saldırmak mı gerekiyor illa? demissin.Bunu okuyunca aklima direk sen geldin.Blogunu yaklasik 2-3 haftadir zaman buldukca okuyorum ve fenerbahceyi haksiz oldugu bir konuda her savunmanda Galatasaray da soyle boyle diyorsun.Ornek vermem gerekirse Kadikoydeki son macta yasananlardan sonra surekli Ali Sami Yende de soyle olmustu boyle olmustu keita ya sise atildi ama siz de bunlari yapmistiniz falan demistin yanlis hatirlamiyorsam.Saygilar.Herkese iyi bayramlar.

Chemedya dedi ki...

Kaan İsmail,
Evet öyle diyorum her defasında. Bunun nedeni yaratılan havadan kaynaklanıyor. Maalesef anlamamışsınız demek istediğimi. 1 aydır öyle bir hava oluşturuldu ki sanki sadece kadıköy'de bu olaylar oluyormuş gibi konuşmalar oldu. Işın Çelebi dehşet havası oluşturulduğunu söyledi. Ben de şunu sordum;Sami Yen'de bu olayların çok daha ağırları yaşandı. Bu çelişki neden? Sorduğum soru buydu. İnsanlar olaylar bitsin derken samimi değil çünkü. Evet Kadıköy'de de oluyor. Ama Ali Sami Yen'de çok daha fazlası oluyor ve üzülerek söylüyorum ki özellikle 3 sene önceki organizeydi.Bir gün bir gs muhabiriyle tanışmakonuşma fırsatınız olursa size organize olduğunu açıklar zaten. Bu çelişkiye dikkat çekmek istedim hep. Kadıköy'de kendini bilmez insanlar olay çıkartıyor gerçekten de zaman zaman. Ama bu asla organize olmadı. Hatta Aziz Yıldırım'la bir konuşmamda bu olaylara karşı nasıl sinirlendiğini gördüm ve biliyorum. Onlar taraftar gibi düşünemezler. Düşünmemeliler.

Bu arada bende iyi bayramlar dilerim.

Unknown dedi ki...

hocam maalesef sen de benim ne demek istedigimi anlamamissin ben ne sami yende 3 sene once olan olaylari ne de bu nalga olayini savunuyorum.nalga olayindan dolayi su anda yaratilan hava da bana sorarsan dedigin sekilde.En azindan sahtekarlik bunlarin geninde var sahtekar takim yakistirmalari yapiliyorsa ve bunu yapanlari fb tarafindaysa donsun kendi takimina baksin her seyden once.Tekrar soyluyorum benim bu sozlerim olayi elestiren tum fener taraftarlarina degil, bu olayi tum Galatasaray camiasina yuklemeye calisanlara.kadikoydeki olan olaylara deginmiyorum konu degismesin diye zaten o konuda da anlasabilecegimizi sanmiyorum.

Chemedya dedi ki...

Sonuçta bakın biz bir şekilde anlaşabiliriz. Ancak yeteri eğitim düzeyine sahip olmayan insanlar bu demeçlerden,söylemlerden etkilenerek sahaya da girer, oyuncuya yumrukta atar. Çünkü sistem onları holiganlaştırıyor. Köşe yazarları, yöneticiler toplumu geriyor. sonra onlar geriye çekiliyor orada olayları yapan insanlar suçlu oluyor. Cezalar alıyorlar. Ben burada tabi ki Fenerbahçeli olduğum için Fenerbahçe ağırlıklı yazıyorum ancak savunduğum şey sistemin ne kadar yanlış olduğu. Yanlışlıkları hepimiz eleştirmeliyiz. Kendi takımımız bu yanlışlıklardan faydalansa da eleştirmeliyiz. İleride bu sistem bizim aleyhimize de dönebiliriz. Adalet hepimize lazım olabilir bir gün.

todor dedi ki...

58 yıl önce Galatasaray'ı şampiyon yapmamak için lisanssız oyuncu oynatmak ile 2009 yılında ceza alan oyuncuyu, farklı forma ile, başkasının lisansını kullanarak maçlara çıkmak, arasında ciddi fark vardır. Hükmen yenileceğini bile bile lisanssız oyuncuyla sahaya çıkmak her ne kadar etik değil ve berbat birşeyse de en azından milleti salak yerine koymaya çalışıp çakma lisansla, çakma formayla kaç maç oynatmak kadar insanı alçaltıcı değildir. Madem tarihten örnek veriyorsun kardeşim, senin takımının yaptığı 1 değil 2 değil, kürek takımına bunu yaptıracak kadar düşen bir menatliteden bahsediyoruz. Link istiyorsan buyur oku : http://213.243.28.86/Default.aspx?aType=Detail&KategoriID=32&ArticleID=154106&fc=ok&sfc=ok
Yani işin tarih boyutuna indiğinde yine temiz değilsin.
Ama bağırıp çağırın tabii bu ülke maalesef sesinin fazla çıkanın haklı olduğu bir ülke.Yarın tahkim düşürür sizin cezanızı paşa paşa çıkar oynarsınız. Oturtmuşunuz federasyonun tepesine Galatasaraylı adamanızı ince ayarı yapar o, hele sular durulsun. Oyak ne zamandır söylüyor bu Nalga olayını adam duymuyordu. Fenerbahçe ile oynamasa yine sesini çıkarmayacaktı.
Aaa ama olurmu 58 yıl önce Fenerbahçe de lisanssız futbolcu oynatmış dimi aynı nasıl olsa sizin gözünüzde....