Follow @chemedya

29 Ekim 2009 Perşembe

Arda'nın Dokunulmazlığı mı Var?


Çok garip şeyler yaşanıyor futbol camiasında. Futbolseverler arasında değilse bile medya içinde bir Ardamania almış başını gidiyor. Halbuki benim bildiğim taraftarlar o mertebeye çıkartır. Medya ise o oyuncuyu eleştirir. İyiyse bu eleştiri yerini güzel sözlere bırakır kötüyse yapıcı uyarılarda bulunur medya. Türkiye'de herşeyi medya belirliyor. Kim sevilmeli. Kim nefret edilmeli. Kim iyi, kim kötü? Bunlar medyanın tekelinde olan şeyler. Halkın gerçek görüşleri çok farklı olsa da orada sanki başka bir Dünya var ve insanlara ısrarla bu fikirler empoze ediliyor.

Geçenlerde Lig Tv'de Şansal Büyüka'nın programını izliyorum. Şöyle diyordu Büyüka. "Yahu biz Arda'yı Messi ile bile kıyasladık." Günaydın Şansal bey Günaydın. Toz konduramadığınız Arda'nız bir Messi değil. Gittikçe sıradanlaşan ve psikolojisi bozulmak üzere olan bir çocuk sadece.

Fenerbahçe-Galatasaray maçında aslında çokta büyütülmeyecek bir olayı ateşlendiren isim Arda. Yani dönüp gitse olay ne o boyutlara gelecek ne hakemin kafası yarılacak. Arda sanki olayları tetikler istermişcesine oraya gidiyor ve olayları başlatıyor. Medyamız Arda'yı korumak adına bunun üzerine gitmiyor ve olayı önce Cristian'ın sonra da Bilica'nın üzerine yıkıyor. Hatta Erman Toroğlu daha önce yazdığım gibi Bilica için adresi de gösteriyor ve dediği gibi Bilica PFDK'ya sevkediliyor.

Asıl kötüsü ise Cristian'a ırkçı bir şekilde burası Türkiye. O'na göre davranması gerekir diye konuşan bazı sivri zekalar var. Burası Türkiye diye Arda'nın dokunulmazlığı mı var? Kerem Gönlüm doping yaptığında iyi bir çocuk doping yaptıysa ne oldu diyenler bugün Arda'nın yaptıklarını Arda çok iyi çocuk, O'nu Türkiye'de sevmeyen yok diye geçiştiriyorlar. İyi de Arda'yı herkesin sevdiğini de nereden çıkardınız? Mesela ben sevmiyorum. Yaptıkları çok şımarıkça geliyor. Medya bu yaptıkları ile belki de Türk futbolunun geleceği olacak Arda'yı bitirmek üzere. Daha da çok Arda'lar tüketecekler gibi geliyor.

4 yorum:

granger17 dedi ki...

hoca bu adam türk futbolunun geleceği ise bırakalım türk futbolu diye bişey olmasın böyle karaktersiz bir adama türk futbolu ümit bağladıysa neden dünya kupasında olmadığımız cevabı çok açık ve nettir.

Ahmet Ercanlar dedi ki...

Geleceği olamayacak zaten artık. Geleceği olabilirdi. Maalesef adamı o kadar şımarttılar o kadar şişirdiler ki kendini gerçekten Messi sanmaya başladı. Bu dakikadan sonra birşey olmaz.

serhat dedi ki...

türk futbolunda bu kadar sisirilen bir balon olmadi sanirim uzun süredir. metin oktay dediler. metin oktay'i hic görmüsler mi duymuslar mi acaba. metin oktay, ona buna satasmayla, milletin üstüne parmagini sallaya sallaya gitmesiyle, rakip takim tribününe el kol hareketi yapmasiyla mi metin oktay oldu acaba bi arastirsinlar. kendi tarihlerine hakaret ediyorlar. türk futbolunun messisiymis. yok artik... su anda hasan sasin bir numarali veliahti benim gözümde..

bir de nereye baksam "arda'yi rahat birakin" "o'nu bitiremeyeceksiniz" "üstüne gitmeyin" yazilari. neden? arda bu ülkenin kutsal kasesi mi, mesih mi, yoksa gazi fazla basilip ortaliga salinmis hormonlu polat alemdar mi?

Ahmet Ercanlar dedi ki...

Blogumda daha önce Arda'nın messi'yle kıyaslanmasına karşı bir yazı yazmıştım. Arda kim? Messi kim? Bir insanı gereğinden fazla şişiriseniz ortaya çıkan sonuç bu oluyor işte.