Follow @chemedya

15 Eylül 2009 Salı

Bir haber, 2 ayrı yorum. Kötü niyetin resmi!



Gazetecilik bir tür yorumlama sanatıdır. Bir haberi istediğiniz tarzda yorumlarsınız. Bir şeyi yerin dibine de sokabilirsiniz, gereğinden çok fazla da yüceltebilirsiniz. Gazetelerin ve gazetecilerin böyle bir gücü vardır.

Milliyet.com.tr internet sitesini eleştiren bir yazı yazmıştım geçtiğimiz günlerde. Sitenin özellikle spor bölümünün ehil ellerde olmadığını söylemiştim. Milliyet gibi büyük bir gazeteye yakışmadığını da eklemiştim. Alex De Souza'nın dün Lig Tv'ye yaptığı açıklamaları izledik ve bu açıklamalar daha sonra internet sitesine de düştü. Bir soru üzerine Alex 3 yıllık şampiyonluğun kazanılmasının doğal olarak zor olduğunu ancak kendilerinin bunu başaracak güçte olduğunu belirtti.

Daha önce Aziz Yıldırım'ın söylediği şeyleri destekleyecek sözlerdi. Akşam internet sitelerini dolaşırken gözlerime inanamadım. Milliyet'in başlığı aynen şöyleydi: Aziz Yıldırım'ı Çıldırtacak.

Bu başlığı okuduktan sonra acaba ben mi birşey kaçırdım diye baktım haberin içeriğine ve Aziz Yıldırım'ı çıldırtacak tek bir kelime bulamadım. Aksine mutlu edecek şeyler okudum.

Belki ben haber hakkında yanlış düşünmüşümdür dedim diğer gazetelere baktım. Hürriyet Gazetesindeki manşeti gördükten sonra zaten Milliyet Spor Servisi'nin kötü niyeti hakkında fikir sahibi olacaksınız hepiniz. Çünkü Hürriyet Gazetesi'nde bu haber "Başkan doğru söylemiş" diye manşete çıkmış.Lütfen aynı içerikteki bir haber için iki ayrı gazetenin iki ayrı başlığına bakın ve siz yorumlayın.

Hiç yorum yok: